carla-kenia.reismee.nl

Herrezen

Een vrije zaterdagochtend, na een vrijdagochtend op het schooltje waar Leslie werkt. Schooltje = minder dan een krot, met 1 lokaal en een zanderig speelplaatsje wat veranderd in een modderpoel als het regent, en vaak regent het elke dag wel even. Kindjes van 2,5 tot 7 jaar. Maar wat een passie en enthousiasme. Met 1 juf op plm 60 kindjes. Gelukkig ook 2 stagiaires die opl. juf doen. De een is een juf zoals je ze hoopt te zien, gedreven lief grappig. Die heeft het in haar. De andere stagiaire hangt alleen en gaapt de hele ochtend. Daar zit niks in..... De echte juf is een ervaren gedreven juf. Kindjes luisteren goed, blijven zitten met zijn allen, rond een tafeltje wat voor 4 zou zijn en hier door 10 kindjes bemand wordt. Er wordt gezongen en verhaaltjes verteld. En naar ons gegluurd. Verlegen door sommige. Ik zal videos plaatsten want het is (weer) niet te omschrijven. Kleurboeken had ik mee, blaadjes worden eruit gescheurd en elk kind krijgt een kleurplaat. Geconcentreerd wordt er gekleurd. Buiten heb ik Kabouter Plop en K3 en de Macarena afgespeeld op mijn mobiel......Allemaal doen ze gelijk mee ! Volgende keer neemt Les mijn speaker mee en dan kan het hard !! Er wordt gespeeld met 2 lege ballen....en gelukkig ook met 2 nieuwe (van Leslie) Springtouwen van Leslie doen het ook goed ! En verder hebben ze niks.....gewoon niks....en toch amuseren ze zich. Allemaal hebben ze een rugzakje met thee. Kindjes zien er arm en smoezelig uit. Eentje zelfs op blote voetjes. Maar ze zijn gek op de blanke 'theachers' uit Hulst. Je verstaat ze amper want ze spreken Swahili. Mijn bril en horloge facineert ook en mijn haar wordt in alle kapsels gewreven, mijn mouwen worden opgestroopt om te kijken of ik daar ook wit ben ? Ondanks deze onvoorstelbare beelden die ik live aanschouw, voel ik me mottig in mijn maag......niet fit.....na school naar een Mall en een Masai Market gegaan over een vreselijk slechte weg, voelde elke wervel in mijn rug indeuken bij elke put en dat waren er veel. Thuisgekomen in mijn bed gedoken met koorts, en daar gelegen tot vanmorgen en jawel......opgeknapt !! Oef gelukkig, zag de bui al hangen, ws was het iets van slecht eten. Nu een Lazy zaterdag en morgen gaan we op pad naar Lake Navaisha ! Wat een mooie bijzondere week hebben we achter de rug en nog 3 te gaan.

Tip kijk de video's

Reacties

Reacties

Imke

Gelukkig niet ziek geworden, wat een verhalen! Fijne zaterdag daar, leuk dat je zoveel met ons deelt!

Elly

Weer een geweldig verhaal Carla!
Gelukkig dat je weer bent opgeknapt.
Die zwarte kindjes zijn echte "snoepjes".
Op naar de volgende week!

Nanette

Wat mooi om dit mee te mogen maken en te mogen lezen hoe jullie dit ervaren. Fijn weekend en geniet!

Grote Carla

Wat indrukwekkend, wat bijzonder, wat een ervaring en wat een veerkracht hebben de mensen toch, kunnen wij wat van leren.
Geniet van het vervolg!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!